torsdag 6 mars 2014

Löpning

Jag har känt mig lire halv-krasslig några dagar och inte haft en tanke på träning. Så var fallet även idag men när jag fick veta att Emma och Johan Kriivel skulle ut på en långrunda så började jag fundera på om det inte är dags för uppladdning inför Göteborgsvarvet snart... Jag har ju inte tagit ett löpsteget sedan vi kom hem från Mexico.

Nåväl ska en förkylning ändå komma så kan man ju hjälpa den bryta ut ordentligt. Därför svidade jag om från mina sköna "mysa-i-soffan"-kläder till löpbrallor, reflexväst och pannlampa. 

Efter att ha sprungit Ragnaborundan (6 km) i maklig takt (6:50/km) så tyckte jag det skulle kännas skönt att fortsätta. I korsningen Gökalund mötte jag mannen som precis gett sig av. Därefter fortsatte jag ytterligare en runda runt Kapellet och ner till Lindbergs och hem igen. En runda på totalt 9,5 km, 1:05:15. Jag tror att cyklingen på trainern inte varit helt bortkastad ändå! 

Tack för idag. Nu har jag eftersvettats färdigt och ska ta mig en lång varm dusch. På återseende!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar