söndag 30 mars 2014

Landsvägsrunda

Idag kl 10 var det samling utanför pizzerian i Bergkvara. Sju män och jag skulle ut en runda på racer-cyklarna. 
Många mer eller mindre nödvändiga prylar för att fixa cyklingen. Vissa klarar man sig givetvis utan, men det blir så mycket roligare om man har grejer som sitter bra och som är anpassade för träningen! 
En liten burk som gör stor skillnad. Skulle inte klara mig utan! 
Färden gick från Bergkvara mot Söderåkra. Vidare till Påryd via Övraby. I Påryd blev det en kortare paus vilket gjorde att jag kom ikapp tätklungan. 
Från Påryd körde vi vidare mot Karsjö och sedan Strömby och Torsås. Det är en helt underbar väg mellan Påryd och Kvilla. Så fint att jag vid ett tillfälle gav upp utsikten av 7 olika rumpor och gick upp och drog, säkert 200 meter... 
Från vänster: Patrik, Niclas, Johan, Fredde, Johan, Sten, min cykel och Magnus. 

I Torsås blev det ytterligare en liten bensträckare för att samla ihop gänget. Snitttiden på min cykeldator låg här på 31,4 km/h och maxhastigheten på 49,8 km/h. Givetvis högre för de som legat i täten. 

I Torsås splittrades gänget. Johan och Sten körde mot Bergkvara och resten begav sig söderut. Vi kom dock inte mer än några kilometer innan Johan och jag ångrade oss och vek av, även vi mot Bergkvara. Trippmätaren stannade på 72 kilometer. Troligtvis mellan 90-100 för de som cyklade hela extrarundan. 

Nu kommer en av höjdpunkterna. En tidning och en kopp kaffe i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar