onsdag 16 januari 2013

Badhus-besök

Idag har familjen Kriivel haft familjedag i badhuset och för att vi vuxna skulle kunna simma samtidigt var  mormor med som "lekledare" åt barnen.
Lite lektid efter träningen tillsammans med barnen och Wille...

Johan har länge varit lite skeptisk mot det där med simningen och har tyckt att det är svårt att få till det med ben, armar och dessutom kunna andas lite då och då. Under simningen i måndags tyckte han att jag simmar i slow-motion och att det ser ut att gå sakta när jag crawlar. (Jag simmade då 1000 m på 23 minuter.) Idag ändrade han taktik och "låg på rulle" några längder efter mig i simhallen. Dels för att hålla jämt tempo men också för att inte stressa och simma för fort.

Taktiken höll och Johan har för första gången crawlat 1000 meter!!!! Bra jobbat, på måndag kör vi nytt pass...

Familjen Rooth har haft familjedag i Nybro men jag har ännu inte fått någon information om hur det gått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar