torsdag 6 februari 2014

Cykla och blogga

Det fungerar förvånansvärt bra att blogga samtidigt som man cyklar. Jag har dock insett att det inte blir så stor variation på bilderna...

Idag kommer det inte bli lika länge som tidigare eftersom jag fick en pik av dottern i går. "Mamma, tvätten har havererat!!" "Men vad säger du?", svarade jag."Har tvättmaskinen gått sönder?"... "Nej, hela tvättandet har havererat. Det finns inga rena strumpo, inga rena trosor, INGENTING!!!!" Så jag måste nog avsätta lite tid i källaren :(

Nu har vi skaffat en rulle till så i helgen blir det parcykling.

Några måsten när man cyklar inomhus enligt mig:
1: svettskydd.
2: trip-mätaren, så man kan hålla ungefär det tempot man gör utomhus.
3: toarulle, eftersom det där "fräset" man gör utomhus genom att hålla för en borren och frusta till, fungerar så dåligt när man råkar sikta snoret snett bakåt rakt in i garderoben som man missade att stänga dörren till...
4: riktigt bra tempo-musik i öronen.
5: en så ful fläkt som möjligt, bara den fungerar. 
6: en söt kille som hämtar vatten...

Och ett litet nybörjarmisstag:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar