onsdag 13 november 2013

2014 års tävlingar.

Då börjar det bli dags att ta tag i träningen på riktigt inför 2014:s utmaningar. Just nu är det mest simning och lite löpning som gäller.

Eftersom Maja har simträning för KSS på måndagar har jag passat på att styrketräna och simma lite jag också. Senast i måndags blev det ett pass med uppvärmning först och sedan intervallträning. 100 meter med start varannan minut är ett helt ok sätt att försöka få upp hastigheten på. Just nu simmar jag 100 meter på 1:40-1:45 beroende på om det är i början eller slutet av passet... I måndags blev det 15 st sådana sträckor med en liten lång paus efter 10st. 

På tisdagar är det simning på Möre som gäller. Det är lite olika tider som gäller men Niclas och Maria brukar vara först, sedan kommer Johan och jag och efter klockan 18:00 brukar Emma och Johan anlända. Vi ska försöka få ihop lite seriös träning så man utvecklas och förhoppningsvis bygger upp lite axlar och rygg. Därmed bör vi fixa både Vansbro och kanske även kanalsimmet i Kalmar...

Vi har ju även anmält oss till Vätternrundan så därför är det nog hög tid att ta in cykeln och börja trampa. Målet är tydligen ca 12 timmar vilket teoretiskt borde vara möjligt men som alla vet så ökar ju inte konditionen av sig självt...

Till Göteborgsvarvet finns ännu inga direkta mål uppsatta. Mitt är väl att fixa bättre tid än i år, vilket inte borde vara några problem. Det gäller bara att se till att få kontinuitet i löpningen. 

Jag kommer uppdatera bloggen lite mer frekvent nu. Hoppas ni fortsätter läsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar